نشریه امتداد مهر زرند

نشریه امتداد مهر زرند کرمان

نشریه امتداد مهر زرند

نشریه امتداد مهر زرند کرمان

عکس العمل یکی از خوانندگان نشریه امتداد مهر به چاپ نظریه حاج موسی محمدی

جناب آقای موسی محمدی، مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید!

دست به قلم شدن و نوشتن در مورد فردی که شاید کمتر کسی در زرند باشد که او را نشناسد، کار بسیار سختی است. نوشتن از مردی که فقر را شرمنده کرده است، فردی که با کار در کارگاه­های قالی­بافی توانست به درجاتی از علم و مقام برسد که اکنون برای برخی غیر قابل تصور است!! فردی که حجب و حیاء او چنان بود که همسرش را از پشت تارهای قالی انتخاب کرد. مردی که با بیان داستان زندگی­اش در تبلیغات سومین دوره انتخابات شورای شهر زرند، چه اشک­ها که ریخته نشد.

زمانی بود که دست از قلم کشیده بودم. اما اصالت قلم در این است که در زمانی که باید بنویسد، آرام ننشیند و آنچه در دل دارد بیرون ریزد و کاغذها را برای روشن شدن حقیقت سیاه کند! حال نوبت از نوشتن در مورد شخصی است که همه ما او را می­شناسند. نوشتن در مورد "حاج موسی محمدی"، که با اراده پولادین فقر را شرمنده کرد. این لقبی است که در فضای مجازی و مطبوعات به این مرد بزرگ زرندی می­دهند. مردی که در 7 سالگی بعد از زلزله 29 آذرماه سال 56 روستای گیسک اتمسفری متفاوت در زندگی­اش به وجود آمد. وی بر اساس گزارش جام­جم دو سوم دارایی و تمام وقت خود را صرف نگهداری از کودکان معلول جسمی و ذهنی کرده است. حال، مردی که بعد از برنامه ماه عسل شهریورماه سال 90 تبدیل به ناجی فقرا شده است در نوک پیکان پیشنهادات این حقیر قرار گرفته است!!!

.....اینکه حاج موسی تاکنون کارهای خیرخواهانه زیادی به ویژه برای کودکان معلول جسمی و ذهنی زرند انجام داده است بر کسی پوشیده نیست. اما حال مورد بحث من کارهای خیرخواهانه این خیر رساله­ای نیست. در این زمینه خداوند متعال خود پاداش خیرات هر فرد را خواهد داد و خود قاضی روز حساب خواهد بود. حال موضوع اصلی حرف من ادعای میانه­روی حاج موسی در هفته­نامه امتداد مهر (دوشنبه 28 مرداد ماه) می­باشد.

هر کس که کوچک­ترین شناختی از حاج موسی محمدی داشته باشد به خوبی می­داند که وی یک اصولگرای واقعی است و همیشه در این جبهه بود است. حال چه شده است که در این برهه از زمان، داشتن روحیه میانه­روی، عقل گرایی و تدبیر و امید را موهبتی الهی می­داند و از هم­اکنون پیش­بینی می­کند که دولت آقای روحانی یکی از موفق­ترین دولت­های پس از انقلاب خواهد بود؟ این موضوع باید با تاملی بیشتر و در حضور وی مورد ارزیابی قرار دهیم!

اما باید به جناب حاج موسی چنین یادآوری کرد که تملق و فرصت طلبی و داشتن روحیه اپورتونیستی چندان شایسته نیست. آن گاه که انسان از محیط ارزش­های واقعی خارج می­شود و ارزش­های مادی ملاک برتری او قرار می­گیرد، اسارت آغاز می­شود. تملق، حالتی است برخاسته از ضعف نفس و نوعی اسارت روحی انسان که در برابر دیگر آدمیان برای جلب منافع و کسب امتیازهای مادی صورت می­گیرد.

بیان این موضوع که به دلیل یک برخورد تنگ نظرانه از سوی اصولگرایان خواب به چشمانتان نیامده است یا اینکه برای میدان دادن به یک اصلاح­طلب در عرصه کارآفرینی با نوشتن یک نامه از دریافت عنوان کارآفرینی برتر کشوری در سال 91، انصراف خود را اعلام کردید تا به گفته خود با این کار حق به حق دار برسد، آن هم در نشریه­ای که در سطح یک استان پخش می­شود، شما را از مش اصلی خود دور نمی­کند و شما را یک فرد معتدل نشان نخواهد داد. لطفاً خود را فریب ندهید و بدانید که مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید. جناب آقای محمدی، بدانید اینکه کسی  بین حق و باطل راه برود معنای میانه­رو بودن او نیست. میانه­رویی نشان­دهنده توان یک فرد برای کار با تمامی جناح­ها بدون هیچ­گونه کم­کاری است. شما که در یادداشت خود به طور مکرر از مخالفین و افرادی که از نظر سیاسی با شما هم عقیده نیستند سخن می­گویید چگونه خود را یک فرد معتدل می­دانید؟ می­دانم شاید حرف­هایم به گوش فرد اصلی که که باید آنها را بشنود یعنی حاج موسی محمدی نرسد و اگر هم برسد شاید آنها را قبول نداشته باشد زیرا به قول شاملو سخت است فهماندن چیزی به کسی که برای نفهمیدن آن پول می گیرد. ولی خوانندگان محترم را دعوت می­کنم تا یادداشت حاج موسی محمدی را که در هفته­نامه امتداد مهر (دوشنبه 28 مرداد ماه) به چاپ رسیده است را مطالعه کنند خود در مورد این موضوع و حرف­های ایشان قضاوت کنند و امیدوارم که دولت تدبیر و امید دولتی نباشد که با چاپلوسی و تملق کسی را لایق منصبی بداند!!

جواد زمانی بابگهری

 www.jzb.ir