نشریه امتداد مهر زرند

نشریه امتداد مهر زرند کرمان

نشریه امتداد مهر زرند

نشریه امتداد مهر زرند کرمان

واکنش شدید سید محمد خاتمی به اتهامات کیهان

واکنش شدید الحن محمد خاتمی به اتهامات کیهان!


واکنش شدید الحن محمد خاتمی به اتهامات کیهان! 
سید محمد خاتمی برای اولین بار به صورت صریح به اتهامات کیهان به خود درباره دیدار با جورج سوروس و دریافت کمک های مالی برای موسسه بین المللی گفت و گوی تمدن ها پاسخ داد.
به گزارش شریان نیوز، رییس جمهوری پیشین ایران که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تصویب پیشنهاد گفت و گوی تمدن ها در سازمان ملل متحد با دو ماهنامه «اندیشه پویا» گفت وگو کرده بدون آن که از کیهان نام ببرد به اتهامات مکرر مدیر این روزنامه درباره ملاقات یا رابطه خود و «سوروس» پاسخ داده و گفته است. که در ادامه گزیده ای از آن را می‌خوانیم: 
  • شان من بالاتر از خیلی کسانی است که آنها می گویند با آنها ملاقات کرده ام.باید افتخار بدهیم که اینها بیایند وقت ملاقات بگیرند و صحبت بکنند. اما من وقت ملاقات ندادم. صحبت هم نکردیم. به دروغ می نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کرده که بیاید آن را در ایران پیاده کند. می گویند می خواهم نسخه کسی را در ایران اجرا کنم که نه او را دیده ام و نه با او صحبت کرده ام! من برای این انقلاب خون دل خورده ام. من روحانی ام. سابقه ام در انقلاب مشخص است. من می خواهم جمهوری اسلامی الگو باشد تا مسلمان و غیر مسلمانِ آن بگویند من می توانم در اینجا زندگی کنم، کار کنم و پیشرفت داشته باشم. من می خواهم حقوق بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه، زندگی آبرومند و امن در ایران تضمین شود.
  • متهم هستیم که میلیاردها دلار از این و آن کمک مالی دریافت کرده ایم. در حالی که من یک ریال از کسی نگرفتم. حتی احتیاط هایی کردم. الان آقای کلینتون هر جا بخواهد برای سخنرانی برود قبل از آن 300 هزار دلار به حساب او می ریزند. آقای گورباچف هر جا بخواهد سخنرانی کند 50 هزار دلار می گیرد. ماندلا در دوران ریاست جمهوری من به منطقه آمد. به عربستان و کویت و امارات رفت. از هر کدام 8 تا 14 میلیون دلار گرفت. به ایران هم آمد. با کمال افتخار یک میلیون دلار گرفت و در نهایت با 30 یا 40 میلیون دلار بنیاد ماندلا را برای کمک به بیماران ایدز راه اندازی کرد. چه اشکالی داشت من هم این کار بکنم و بروم 40-30 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در این کار بگیرم. اما من این کار را نکردم.
  • به دروغ می نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کرده که بیاید آن را در ایران پیاده کند. می گویند می خواهم نسخه کسی را در ایران اجرا کنم که نه او را دیده ام و نه با او صحبت کرده ام!